ΑΓΓΛΙΚΑ Letter_size Contrast TextToSpeech
ESPA

Υποστήριξη Παρεμβάσεων Κοινωνικής Μέριμνας Φοιτητών: Οδηγός Καλών Πρακτικών για φοιτητές με κώφωση- βαρηκοΐα

ShareThis
Δημοσίευση: 09-11-2022 15:13 | Προβολές: 2852
image

Η Υπηρεσία ΠΡΟΣΙΟΝ της Μονάδας Υποστήριξης Φοιτητών Ι.Π., υλοποιεί σειρά δράσεων με στόχο την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση διδακτικού / διοικητικού προσωπικού και φοιτητικής κοινότητας σε θέματα αναπηρίας και αναγκών Φοιτητών με Αναπηρία.

Στο πλαίσιο αυτού του στόχου και με δεδομένο τον καθοριστικό ρόλο του διδάσκοντα στην ακαδημαϊκή συμπερίληψη και απόδοση των ΦμεΑ, η Υπηρεσία μας προχωρά στην έκδοση Σύντομων Οδηγών ανά κατηγορία Αναπηρίας/Ειδικής Μαθησιακής δυσκολίας.

Στους συγκεκριμένους οδηγούς συμπεριλαμβάνονται συνοπτικές περιγραφές-χαρακτηριστικά των αναπηριών/δυσκολιών, στρατηγικές διδασκαλίας, κανόνες συμπεριφοράς και τρόπους προσέγγισης των προσδοκιών και αναγκών των ΦμεΑ.

Έμφαση θα πρέπει να δοθεί στις ενδεχόμενες δυσκολίες:

α) ένταξης και προσαρμογής σε νέα περιβάλλοντα και διαδικασίες, γενικά και ειδικά (όπως αυτά της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, του συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου του κάθε Τμήματος και της φύσης του εκάστοτε μαθήματος)

β)παρακολούθησης και συμμετοχής στα διδασκόμενα μαθήματα (παράδοση, λήψη σημειώσεων, συγγραφή εργασιών, γραπτής ή προφορικής εξέτασης, κατανόησης και επεξεργασίας συγγραμμάτων, πολλαπλής βιβλιογραφίας).

Προτρέπουμε κάθε διδάσκοντα και διδάσκουσα να διαμορφώσει κατά το δυνατό πληρέστερη εικόνα του κάθε φοιτητή-φοιτήτριας, καθώς η κάθε αναπηρία επηρεάζει με διαφορετικό τρόπο το κάθε άτομο δίνοντας διαφορετική εικόνα χαρακτηριστικών, ικανοτήτων, αποδοτικότητας και δυσκολιών.

Η εξατομικευμένη προσέγγιση που συστήνεται, στηρίζεται στην αποδοχή και διαπίστωση πως άνθρωποι με παρόμοια προβλήματα δεν έχουν απαραιτήτως παρόμοιες ανάγκες, καθώς η προσωπικότητα, η ηλικία, οι εμπειρίες, τα κίνητρα, η διάρκεια και βαρύτητα της αναπηρίας, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην απόδοση κάθε Φμε Α.

Κάθε φοιτητής,-τρια είναι διαφορετικός,-ή. Οι στρατηγικές που αποδίδουν σε κάποιον, -α δεν είναι απαραιτήτως αποτελεσματικές σε κάποιον,-α άλλο,-η.

Η επαφή και επικοινωνία με τον ίδιο τον φοιτητή,-τρια είναι ο ασφαλέστερος και ενδεικνυόμενος τρόπος ενημέρωσης για τις ατομικές ανάγκες και δυσκολίες του-της.

Η Υπηρεσία ΠΡΟΣΙΟΝ της Μονάδα Υποστήριξης Φοιτητών Ι.Π. μπορεί να παρέχει γενικές κατευθύνσεις και πληροφορίες προς τους διδάσκοντες, -ουσες, αναφορικά με τον τύπο της αναπηρίας, αλλά όχι ενημέρωση για συγκεκριμένο φοιτητή,-τρια, ΕΚΤΟΣ και αν ο ίδιος,-α, δηλώσει πως επιθυμεί και συναινεί σε αυτό.  

Ενημερωτικά κείμενα σχετικά με διάφορες μορφές αναπηρίας θα ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα της Μονάδας Στήριξης Φοιτητών (https://studentsupport.ionio.gr)

ESPA

Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση».


Επιστροφή