ΑΓΓΛΙΚΑ Letter_size Contrast TextToSpeech
ESPA

Συμβουλές για την περίοδο εξετάσεων

Social Media
Δημοσίευση: 03-06-2021 12:16 | Προβολές: 1083
image

Οι εξετάσεις είναι μια απαιτητική περίοδος που χρειάζεται μελέτη, αντοχή, θετική σκέψη και καλές συμβουλές! Παρακάτω θα βρεις μερικές που μπορεί να βοηθήσουν:

Αποδίδουμε σημαντικά όταν ελέγχουμε τις συνθήκες μελέτης όσο το δυνατόν περισσότερο, όχι όταν μας ελέγχουν οι συνθήκες. Αυτό σημαίνει:

  • Το αντικείμενο μελέτης χρειάζεται να έχει αξία και νόημα για εμάς
  • Θυμόμαστε καλύτερα όταν το φυσικό περιβάλλον μέσα στο οποίο μελετάμε δεν διαφέρει πολύ από αυτό που δίνουμε εξετάσεις (καλύτερα σε ένα δωμάτιο ή μια αίθουσα βιβλιοθήκης παρά στη βεράντα).
  • Για την καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου απαιτούνται κανονικές ώρες ύπνου το βράδυ (6-8 ώρες)
  • Η βραδινή μελέτη συγκρατείται καλύτερα στη μνήμη, όταν την ακολουθεί αμέσως ο ύπνος, παρά όταν παρεμβάλλεται άλλη δραστηριότητα
  • Οι πρωινές ώρες προσφέρονται καλύτερα για μάθηση που έχει σχέση με γεγονότα, λεπτομέρειες και καινούριες έννοιες. Το απόγευμα είναι καλύτερο για επαναλήψεις και για μάθηση γνώσεων που απαιτούν κρίση και περιέχουν λιγότερες λεπτομέρειες.
  • Η γυμναστική, ιδίως η έντονη αεροβική, αυξάνει την εισδοχή οξυγόνου στον εγκέφαλο. Αποτέλεσμα είναι οι γρηγορότερες αντιδράσεις, η βελτίωση της μνήμης και της σκέψης.
  • Η διατροφή πρέπει να είναι ισορροπημένη (συμβουλέψου διατροφολόγο ανάλογα με τις ανάγκες σου ).
  • Το άκουσμα της μουσικής χωρίς στίχους εμψυχώνει, ενεργοποιεί το νου, ενώ ταυτόχρονα μειώνει το άγχος. Συνίσταται να ακούμε μουσική όχι περισσότερο από το 30% του χρόνου μελέτης. Οι υψηλές συχνότητες μουσικής έχουν θεραπευτικά αποτελέσματα σε προβλήματα συγκέντρωσης.

Παρόμοια, μπορείς να κατευθύνεις, να ρυθμίσεις και να προσαρμόσεις τη συμπεριφορά για τη μελέτη σου ώστε να πετύχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα:

  • Θέσε συγκεκριμένους στόχους, ρεαλιστικούς και εφικτούς
  • Σχεδίασε τα βήματα σύμφωνα με τις απαιτήσεις του αντικειμένου μελέτης, εργασιών κ.λπ. (κάνουμε ένα κατάλογο)
  • Προγραμμάτισε στο χρόνο τις υποχρεώσεις , υπολόγισε τις προθεσμίες και εκτίμησε την προσωπική προσπάθεια που χρειάζεται να καταβληθεί.
  • Κατάνειμε την εργασία / μελέτη σε μικρότερα μέρη στα διαθέσιμα χρονικά περιθώρια. Με αυτόν τον τρόπο μπορείς να διαχειριστείς τον όγκο της ύλης με περισσότερη ευκολία, όσο και να αποκτήσεις την αναγκαία αυτοπεποίθηση με την ολοκλήρωση του ημερήσιου στόχου.
  • Απόφυγε να κάνεις ταυτόχρονα περισσότερα από όσα μπορείς να χειριστείς
  • Απομάκρυνε πηγές περισπασμού-κινητά, τηλεόραση , πρόσθετα εικονίδια στον υπολογιστή
  • Κάνε μικρά διαλείμματα: η μελέτη σε συχνά και μέτρια σε διάρκεια διαστήματα (1-1 ½ ώρα) είναι πιο αποδοτική από την εντατική μελέτη
  • Επαναπροσδιόρισε τις ενέργειες και την τακτική , όποτε αξιολογείς ότι η πρόοδος δεν είναι η επιθυμητή.
  • Θυμήσου ότι χαμηλού βαθμού άγχους κινητοποιεί και σε κρατά σε εγρήγορση. Υψηλού βαθμού άγχους ακινητοποιεί και μειώνει την ικανότητά σου να θυμηθείς αυτά που μελέτησες.
  • Διαχειρίσου την δυσκολία: αναζήτησε βοήθεια από τον καθηγητή ή τους συμφοιτητές σου
  • Αναγνώρισε ότι εσύ επιλέγεις , αποφασίζεις και ενεργείς
  • Δεσμεύσου στο στόχο σου με επιμονή, υπομονή και θετική σκέψη.

Άδραξε την ευκαιρία και αξιοποίησε τις δυνατότητές σου. Μπορείς να επιτύχεις τους στόχους σου και να θέσεις τις βάσεις για το δικό σου μέλλον.


Πηγές-Αναφορές

https://www.anagnostirio.edu.gr Κατάλληλες Συνθήκες Μελέτης

Βάρφη, Β & Παπαγιάννη Α.(2010). Η συμβολή της διαδικασίας της Αυτορρύθμισης στη βελτίωση της σχολικής επίδοσης και συμπεριφοράς στον Ε.Α. Κολιάδης (επιμ.).

Συμπεριφορά στο σχολείο: Αξιοποιούμε δυνατότητες , αντιμετωπίζουμε προβλήματα Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη

http://psychlab.primedu.uoa.gr/ Δεξιότητες Μελέτης, Επιτυχία στις Εξετάσεις-.Οδηγός για φοιτήτριες & φοιτητές

ESPA

Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση».


Επιστροφή